środa, 6 lutego 2013

Daty na koreańskich kosmetykach

Na opakowaniach koreańskich kosmetyków poza znanym znakiem "słoiczka", informującym o przydatności produktu od otwarcia, możemy spotkać się jedną z dwóch dat, przydatności lub produkcji. Data najczęściej umieszczona jest na docelowym opakowaniu, rzadziej na opakowaniu zewnętrznym, czyli kartoniku.

Dziś o tym, jak odróżnić jedną datę od drugiej, czyli co jest czym ^_~


까지 oznacza datę przydatności

 까지 (kkaji) , czyli "do", oznacza datę przydatności produktu nie otwieranego.


제조 oznacza datę produkcji

제조 (jejo), to "produkcja".


Najczęściej spotkać możemy oznaczenie łączone, datę produkcji wraz ze "słoiczkiem".

"Słoiczek"


Skąd więc mieć pewność, że kupiony przez nas produkt jest wciąż świeży? Oto rozpiska udostępniona przez Lioele. Dotyczy ona ich produktów, ale może być ogólną wskazówką na temat terminów. Środkowa kolumna to ważność nie otwieranego kosmetyku od daty produkcji, prawa kolumna to ważność po otwarciu.

credits: fanpage Lioele


Mam nadzieję, że te informacje komuś się przydadzą ^_~

8 komentarzy:

  1. hehe Ostatnio też nad tą tabelką siedziałam i coś sprawdzałam. ;)
    Powiem Ci, że się tak przestawiłam na krn oznaczenia na opakowaniach i nieraz mam problem z nie-krn produktami. xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tabelka przydatna ^^
      A widziałam kiedyś gdzieś na blogu panikę, że przeterminowany kosmetyk, więc dziś takie małe info. Widziałam też u kogoś piękną podróbę Hot Pinka z S79. I wyzywania S79 od oszustów bo w środku Hot Pinka jest taki tyci pojemniczek. Nie ma jak poznać działanie opakowania airless XP Oh well ^.~

      Usuń
    2. Bo to jest wiedza tajemna. xD Co prawda wystarczyłoby nieco poszperać, no ale... :]

      Usuń
    3. Ale łatwiej ponarzekać ;)

      Usuń
  2. o bardzo fajnie, dzięki za rozpiskę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. w końcu się dowiedziałam co te krzaczki na opakowaniach oznaczają. :)

    OdpowiedzUsuń